Банки блокують картки українців: хто в зоні ризику

В Україні посилять правила карткових переказів: з 1 червня з картки на картку без офіційного підтвердження заробітку можна буде перераховувати на 50 тис. грн менше, ніж зараз – до 100 тис. грн. Наразі ж більшість банків застосовує обмежувальні заходи до клієнтів, на карткових рахунках яких виявлена нетипова активність, або які перевищили лімітт на перекази. Насамперед банк може заблокувати рахунок, який вважає підозрілим. Втім, убезпечитись від цього можна – перш за все, не використовувати картки за кодами, які не відповідають сутності транзакцій.

Як розповіла OBOZ.UA провідна експертка з фінансового моніторингу Глобус Банку Марина Павленко, йдеться про т.зв. «міскодинг». Також, підкреслюється, не варто використовувати свою картку для будь-яких інших незаконних операцій – зокрема, дроп-схем (надаючи зловмисникам доступ до своїх банківських карток і рахунків за винагороду).

Також, наголосила Павленко, слід дотримуватися інших правил. Зокрема:

  • Перевірити ліміти та законодавчі обмеження на сайті банку.

Це потрібно зробити, щоб не потрапити під дію обмежень на перекази.

  • Під час відкриття рахунку важливо зазначити мету встановлення ділових відносин з банком, надати перелік запланованих операцій, а також інформацію про послуги, яких ви потребуєте.

«Надзвичайно важливо бути чесним щодо обсягу доходів та максимально очікуваної суми надходжень на рахунок протягом місяця. Чим більше правди у використанні рахунку — тим меншою є ймовірність його блокування», – зазначає банкірка.

  • На етапі відкриття рахунку слід надати вичерпні відповіді на всі запитання банку, а також, за необхідності, додаткові документи.

«Типова ситуація – клієнтка хоче відкрити рахунок, не маючи власних доходів, але її чоловік планує щомісяця переказувати кошти на її картку. У такому випадку важливо пояснити мету відкриття рахунку, надати підтверджувальні документи і вказати обсяг щомісячних переказів у зіставленні з доходами чоловік», – пояснила Павленко.

Що робити, якщо рахунок заблокували

Якщо ж рахунок все ж таки заблокували, насамперед слід звернутися до свого банку. Як зазначила банкірка, там проконсультують, як діяти далі.

При цьому вона підкреслила: у 90% випадків питання вдається вирішити. При чому, з «мінімальними втратами».

«У більшості випадків після надання пояснень і документів клієнтові відновлюють доступ до рахунку. Якщо ж надана інформація виявляється недостатньою або не пояснює суть операцій, клієнту, ймовірно, доведеться змінити банківську установу», – розповіла Павленко.
А_Степовой

Джерело

Новости Херсона