«Купую пальне про запас»: на ТОТ Херсонщини бензин подорожчав на понад 60%, на заправках – черги

На окупованому лівобережжі Херсонської області спостерігають серйозні проблеми з постачанням бензину. Місцеві жителі розповідають, що пальне знайти дедалі складніше – працюючі заправки можна порахувати по пальцях, а ціни за останній місяць дуже сильно зросли.

Так, людям доводиться платити за бензин на понад 60% більше, ніж ще місяць тому. Та й часом їхати, аби заправити авто, потрібно аж у сусідній район.

Житель Каховського району Іван (ім’я змінено з міркувань безпеки) говорить, що якщо ще місяць тому літр бензину коштував близько 54 рублів, нині – уже 87-89. Зросли й ціни на газ – із 27 до 38 рублів. Іван також додає, що вартість може різнитися в залежності від заправки та звісно марки бензину.

«Це дуже дорого. Купую пальне про запас у каністри, бо не знаю, коли наступного разу зможу дістати. У Каховці залишилася тільки одна заправка – решта або зруйновані, або не працюють. Там постійно черги по 20-30 машин. У Новій Каховці – навіть не знаю, чи є щось. Намагаюся туди не їздити, тільки зрідка до родичів, бо там доволі «гучно», – розповів «Гривні» чоловік.
Тому іноді Івану доводиться їхати за бензином у сусідній район, зокрема аж у Новотроїцьке. Водночас він говорить, що крайній раз бензин А-92 вже купити не зміг, оскільки його просто не було в наявності. За словами чоловіка, очевидно тому, що він дешевше і його швидше розкупили.

Відмітимо, що в окупованому Мелітополі ціни на бензин – такі ж, як і на ТОТ Херсонщини. Про це свідчать фото, що публікують активісти руху «Анти Z». Наприклад, бензин А-95 у Мелітополі коштує близько 89 рублів, а бензин А-92 – близько 87.

На знімках – ціни на пальне в окупованому Мелітополі, «Анти Z»

Що відомо

Водночас ще у вересні активісти руху «Жовта стрічка» повідомляли, що російські окупанти перестали постачати дизель і бензин до Нової Каховки та Таврійська.«При цьому пальне є в Таганрозі і Ростові, але його бережуть «на чорний день» у той час як на окупованих територіях ситуація близька до катастрофічної», – писали активісти.Подібна ситуація спостерігається у вересні і в Мелітополі – бензину не було на більшості заправок, у продажу був лише дизель і газ.
Тим часом у самому Криму окупаційна влада обмежила продаж бензину – не більше 20 літрів на людину. Колаборант Сергій Аксьонов визнав дефіцит.

Причини паливної кризи

Український економіст, президент Київської школи економіки, ексміністр економіки України Тимофій Милованов у своєму дописі на фейсбук пояснює, що брак пального в Росії та на окупованих територіях – наслідок ударів по російських нафтопереробних заводах (НПЗ).
За його словами, на російському ринку бракує близько 400 тисяч тонн бензину – це приблизно 20% від щомісячного споживання. Після атак безпілотників щонайменше шість НПЗ зупинили або скоротили виробництво.«У вересні випуск бензину впав на мільйон тонн. Найбільше від дефіциту страждають Крим і Далекий Схід. У Криму 29 вересня запровадили обмеження на роздрібний продаж – максимум 20 літрів на людину, із фіксованими цінами. Спочатку від дефіциту страждали незалежні АЗС, деякі повністю припинили роботу. Тепер проблеми мають навіть мережі великих нафтових компаній у Кіровській, Нижньогородській та Костромській областяхУряд заборонив експорт бензину, у вівторок продовжив заборону до кінця 2025 року та поширив її на дизель», – пише Тимофій Милованов.Щоб компенсувати нестачу, Росія різко збільшила імпорт бензину з Білорусі, однак це покриває лише менше 2% внутрішнього попиту.«У серпні дрони знищили 17% нафтопереробних потужностей. Загальний простій досяг історичного рекорду – 23% або 6,4 мільйона тонн. У вересні сім НПЗ зазнали ударів дронів – у Рязані, Саратові, Самарі, Волгограді, Ільському, Уфі та Ленінградській області.

Оптові ціни на бензин злетіли понад 40% від початку року. Вартість палива підвищує витрати в сільському господарстві, транспорті та логістиці, перетворюючись на вищі ціни на продукти та товари першої необхідності. Жорсткі адміністративні заходи не вирішують фундаментальних проблем галузі, тому інфляційний тиск триватиме найближчі місяці», – підсумовує Милованов.
Водночас в Росії все ж очевидно знайшли вирішення проблеми. Як зазначають активісти «Жовтої стрічки», росіяни почали завозити до окупованого Криму браковані партії бензину, після якого машини «глохнуть» і не заводяться з першого разу.
Попри це, ціни на півострові сягають 100 рублів за літр. А більшості марок бензину на півострові все ще немає. admin_new_2025

Джерело

Новости Херсона