Близько третина танкерів, які потрапили під західні санкції (США, Британії та ЄС), продовжують транспортувати російську сиру нафту.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Bloomberg.
Щонайменше 21 із 72 танкерів відтоді, коли на них минулого року в жовтні були накладені санкції Управлінням контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США (OFAC), Міністерством фінансів Великої Британії чи Європейським Союзом, завантажили загалом 24 вантажі з російською нафтою.
Згідно з даними відстеження суден, зібраними Bloomberg, з липня цього року темпи, з якими танкери повертаються до роботи, зростають.
Принаймні сім із танкерів під санкціями вже забрали свій нафтовий вантаж у перші десять днів жовтня, хоча у серпні й вересні йшлося лише про шість суден.
З квітня до липня цього року взагалі було по одному танкеру в місяць.
Зазначається, що спочатку занесені до «чорного списку» танкери простоювали. Жодне з підсанкційних суден не перевозило жодного вантажу російської чи будь-якої іншої нафти до квітня — через шість місяців після того, як були санкціоновані перші судна.
Проте пізніше, оскільки перші вантажі були успішно доставлені цими підсанкційними танкерами, їхнє використання різко зросло.
Найефективнішими виявилися санкції з боку США.
Лише шість вантажів було перевезено на чотирьох з 39 танкерів, занесених Вашингтоном до «чорного списку». Більшість танкерів, що потрапили під обмежувальні заходи OFAC, залишалися «бездіяльними» з того часу, як їх було санкціоновано, і для деяких з них цей період тривав майже 11 місяців.
Серед іншого 50 суден були перейменовані після того, як на них були накладені санкції, і багато з них одночасно змінили прапори.
Більшість вантажів з сирою російською нафтою прямували до китайських портів, але приблизно одна третина потрапляє до Індії.
Як повідомляв Укрінформ, російський «тіньовий флот» транспортує нафту через Фінську затоку на танкерах, непридатних для виходу у море.
Фото: Bloomberg