Поліція закликає громадян бути пильними, щоб не потрапити в шахрайські пастки

За останні п’ять днів до поліції Херсонщини надійшло 12 заяв щодо вчинення шахрайських дій. Загальна сума коштів, втрачених громадянами через шахрайські схеми, сягнула більше 193500 гривень. Поліція нагадує про необхідність бути пильними та уважними.

Про це звітує пресслужба поліції Херсонської області.

Дзвінки від представників банку, купівля та замовлення послуг в Інтернеті, прохання позичити гроші – за такими шахрайськими схемами потерпілі втратили свої гроші.

Так, 71-річна херсонка отримала телефонний дзвінок. Абонент представився працівником банку та наголосив пенсіонерці, що вона не пройшла верифікацію. Жінка під час розмови повідомила незнайомцю всю особисту інформацію. В результаті з банківської картки потерпілої шахраї «зняли» більше 19500 гривень.

Аналогічно 9000 гривень втратила 53-річна жителька Корабельного району. А 46-річний чоловік, який проживає у Центральному районі Херсона, після спілкування з «працівником банку» залишився без 62000 гривень.

24-річна херсонка через оголошення в одній із соціальних мереж вирішила купити смартфон. Вона зробила передплату на вказаний рахунок майже 8000 гривень. Після чого «продавець» перестав виходити на зв’язок. Так само ще четверо громадян внаслідок здійснення передплати за покупки в мережі та надання онлайн-послуг втратили загалом понад 46000 гривень. 

А 40-річна жителька обласного центру здійснила на торгівельному інтернет-майданчику проплату 23000 гривень за золотий браслет. Однак під час отримання покупки жінка виявила, що куплений нею ювелірний виріб виготовлений зі срібла. Потерпіла намагалася зв’язатися з продавцем, проте зв’язок із ним відсутній.

Також троє громадян у месенджерах отримали повідомлення начебто від знайомих про позику або надання матеріальної допомоги на лікування. В результаті через те, що не перевірили інформацію, заявники загалом втратили 25500 гривень. Хоча зробити це можна було простим дзвінком людині, від імені якої надійшло повідомлення.

Поліція Херсонщини вкотре закликає громадян бути пильними. Якщо вам телефонують незнайомці від імені банківських установ і намагаються дізнатися номер картки, пін-код, кодове слово, три цифри, зазначені на зворотному боці картки, термін її дії або код чи пароль, який надійшов у SMS-повідомленні, одразу припиняйте розмову. Пам’ятайте: навіть в умовах війни справжні працівники банків ніколи не запитують таку персональну інформацію.

Також нагадуємо, що під час здійснення онлайн-покупок слід скористатися усіма можливими засобами, аби перевірити продавця на доброчесність та дізнатися його рейтинг довіри. Не можна довіряти занадто низьким цінам на товари, а слід обов’язково спочатку порівняти вартість з іншими сайтами. І головне – оплату замовленого товару необхідно здійснювати лише після його отримання та перевірки на відповідність.

Крім цього, звертаємо увагу, що за наявною інформацію наразі поширюється ще одна шахрайська схема – аферисти телефонують пенсіонерам, видаючи себе за співробітників Пенсійного фонду. Вони називають особисті дані абонента (прізвище, ім’я, по-батькові, адресу реєстрації, місце роботи) й повідомляють про нібито «перерахунок пенсії» за 2016 – 2018 роки. Потім просять пройти «перереєстрацію»: дати номер банківської картки та SMS-код. Після цього з рахунку зникають усі гроші.
Kateryna

Джерело

Новости Херсона