Щойно окупанти почали набирати до органів своєї «влади» колаборантів, добробут останніх виріс, адже зарплати їм пропонували великі, порівняно з територією тієї ж Росії. Рибалкам це метод знайомий, він називається підгодовуванням.
Маючи на руках великі гроші, зрадники почали їх витрачати на автомобілі. За кермо сіли навіть ті, хто ніколи за ним не був. Вчителі-колаборанти, наприклад. І не те, щоб їм платили мільйони. Просто вживані авто, які скупляли зрадники, у Росії коштували дешево.
Експерти авторинку пояснюють це масовим напливом металобрухту, чи то пак, вживаних авто з Південної Кореї. Російські сайти і досі рясніють оголошеннями на кшталт: «Швидка і безпечна доставка автомобіля з Південної Кореї у Росію. Відправка автомобілів здійснюється поромом до Владивостоку, а після автовозом до вашого міста». Але машин колаборанти лівобережжя наразі вже майже не купують. Бо працівникам окупаційних адміністрацій окупанти зарплати зрізали, а вчителям-зрадникам їх не лише зменшили, а і затримують. Та і машини подорожчали. Тож пропозиція на окупаційному авторинку наразі перевищує попит.
Що пропонують і скільки воно коштує, можна дізнатись з окупаційних соцмереж. Дизельний «Renault Master», наприклад, 2010 року випуску в окупованому Генічеську пропонують купити за 1 150 000 рублів. Самоскид «MAN TGS» 2014 року коштує 5 500 000 рублів, але продавець готовий торгуватись. «Skoda Octavia» 2008 року випуску з пробігом 208 000 км з документами пропонують купити за 900 000 рублів.
«Daewoo Matiz» 2008 року коштує 400 000 рублів. Дешевше за неї хіба що російські машини. «ВАЗ-21099», наприклад, 2000 року випуску його власник пропонує купити «всього» за 85 000 рублів, але ніхто не хоче.
Борис ВИНОГРАДОВ, newdayua.net А_Степовой