Адміністрація президента США Дональда Трампа офіційно запровадила мита у 25% на імпортні вантажівки середньої та великої вантажопідйомності та запчастини, а також мита у 10% — на автобуси.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Bloomberg.
За словами високопосадовців адміністрації, у п’ятницю Трамп підписав прокламацію, яка набуде чинності 1 листопада. У ній передбачено запровадження мит на вантажівки та автобуси – крок, про який президент оголошував раніше.
Документ також продовжує до 2030 року тарифну знижку для автовиробників, які виготовляють і продають автомобілі у США, та запускає аналогічний компенсаційний механізм для мит на вантажівки. Імпорт вантажівок, що підпадає під умови торговельної угоди США, Канади та Мексики, буде звільнений від мит, однак автобуси під дію пільг не потрапляють, уточнили представники адміністрації.
Крім того, адміністрація створить додаткові стимули для компаній, які виробляють двигуни для легкових і вантажних автомобілів у США. Вони діятимуть у межах існуючої програми компенсації для автовиробників, але набуватимуть чинності не одразу.
Зазначається, що деякі виробники вантажівок виступали за зниження мит, тоді як інші попереджали, що їх запровадження може підвищити вартість автомобілів та вплинути на будівельну й транспортну галузі.
Згідно з чинними заходами, автовиробники можуть отримати компенсацію в розмірі 3,75% від вартості автомобілів американського виробництва. Це має частково пом’якшити вплив 25% мит на імпортні запчастини та дати час для перенесення ланцюгів постачання до США.
Спочатку Трамп планував поступово скасувати компенсаційну програму протягом двох років, але зараз продовжив її ще на п’ять років, сказали посадовці. Аналогічний термін діятиме і для програми щодо двигунів.
Bloomberg зазначає, що це рішення є перемогою для таких компаній, як Ford Motor Co. і General Motors Co., які стверджували, що торговельна політика Трампа надає переваги іноземним конкурентам. Особливо це стосується японських автовиробників, які, за угодою між Токіо та Вашингтоном, користуються нижчими 15-відсотковими митами замість 27,5%, що діяли під час попередньої каденції Трампа.
Нові мита на автомобільні запчастини та вантажівки є частиною ширшої політики підвищення імпортних зборів, що охоплює низку споживчих товарів – від сталі та міді до деревини та м’яких меблів.
Як повідомляв Укрінформ, 29 вересня Трамп наказав запровадити нові високі мита на деревину та вироби з неї, зокрема пиломатеріали, кухонні шафи та м’які меблі.
Фото: The White House