У липні українці провели 23 886 перенесення мобільних номерів з одного оператора на інший (функція MNP) – переважно на lifecell. Йшли ж найчастіше до інших операторів абоненти «Київстару».
Про це свідчать дані Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК). Там зазначили, що серед найбільших операторів у липні «Київстар» покинули 9 665 абонентів.
Від Vodafone пішло 8 660 абонентів. Від lifecell – 5 357. А крім того:
- «Інтертелеком» покинули 142 абонентів.
- «ТриМоб» – 92.
Найчастіше ж, за даними комісії, українці переносили свої мобільні номери на lifecell. Це сталося в 12 368 випадках.
На Vodafon у липні перенесли 5 886 номерів. При цьому:
- На «Київстар» – 5 609.
- На «Інтертелеком» – 13.
- На «ТриМоб» – 10.
Таким чином, зазначається, за місяць lifecell став єдиним оператором, який зумів за допомогою функції MNP наростити кількість абонентів. Вона у нього зросла на 7 041 нових підключень.
З українців можуть почати знімати додаткові гроші за мобільний інтернет
Водночас інтеграція України в роумінгову зону ЄС з 1 січня 2026 року не дасть змоги на 100% використовувати мобільний зв’язок з українських номерів у 27 країнах ЄС без додаткової оплати. Адже правило «роумінг як вдома» розраховане на людей, які подорожують Євросоюзом, а не живуть там.
Відповідно, з таких осіб після використання певного обсягу даних оператор може стягувати додаткову плату. Але не вищу за оптове обмеження, яке у 2025 році становить 1,3 євро за ГБ (62,79 грн за офіційним курсом на 17 серпня).
«Якщо ви проводите більше часу вдома, ніж за кордоном, або більше використовуєте свій телефон удома, ви вважаєтеся сумлінним користувачем і сплачуєте за внутрішніми тарифами. Тому українці, які виїхали до ЄС під час повномасштабного вторгнення і осіли в європейських країнах, не зовсім підпадають під цей термін», – пояснили аналітики ZN.UA.
OBOZ.UA А_Степовой