Херсон °C


Шумей: «У діяльності команди Путілова відчутні елементи політичної корупції»

15.08.2016 Пн 13:13  


Яким чином йде процес розподілу обласного бюджету, які настрої панують в обласній раді та як зменшити корупційні ризики розповів в інтерв’ю «ХВ» депутат Херсонської обласної ради Олександр Шумей (фракція «УКРОП»).

 
Олександр Шумей депутатом обласної ради став вперше, зайшовши по внутрішньопартійному рейтингу партії «УКРОП» на місце Олексія Білецького, який одразу після місцевих виборів вирішив від депутатського мандату відмовитись. Наразі Олександр Іванович є членом постійної обласної комісії з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку, а також очолює позафракційну депутатську групу «Антикорупція». А тому питання щодо розподілу бюджетних коштів є для нього актуальним.
 
«ХВ»: Депутатом обласної ради Ви стали вперше. І одразу, спостерігаючи за Вашою роботою помітили, що Ви не готові йти на компроміс, коли питання стосується розвитку області, зокрема бюджету та антикорупційних процесів. Яка атмосфера панує у обласній раді на сьогодні та кого можна назвати Вашими однодумцями серед депутатів?
 
Олександр Шумей: Дійсно, я депутат обласної ради вперше. Але в принципі повноваження органів державної та органів місцевого самоврядування мені зрозумілі. І дуже довго обласна рада, зокрема і на Херсонщині, виконувала функцію сприяння або виконання бачення ситуації головою ОДА. Викликано це було тим, що у 90-ті роки у зв’язку із реформою повноважень між органами місцевої влади обласні ради передали частину повноважень обласним державним адміністраціям. Сьогодні, напевно, вперше на Херсонщині, з’явилася така за складом обласна рада, яка одночасна може бути «батогом і пряником» для ОДА.
 
Так, як було колись, що депутати солідарним голосуванням підтримують бачення ситуації представниками ОДА, більше не буде. Тому у нас дійсно із деяких питань ідуть дуже серйозні суперечки і ту функцію «батога» якраз обласна рада вперше використовує по відношення до адміністрації і здійснення тих повноважень, які колись передали. Це може комусь не подобатись і в інформаційному полі іноді виникає думка, що в обласній раді присутня політика, але так чи інакше вона буде присутня, бо рада формується за політичним принципом і це нормальне явище. Тому ось ці півроку і показують адаптацію ОДА до того, що із обласною радою просто так не буде. Я думаю, що області це принесе позитивні результати.
 
Моїми однодумцями є члени моєї фракції «УКРОП» і ті люди, які увійшли до групи (ред. – позафракційна депутатська група «Антикорупція»).
 
Обласна рада першочергово займається розподіленням бюджету, а тому у повноваженнях кожного депутата шукати якісь недоліки або покращувати, приносити ефективність в роботу КП, використання та розподіл коштів. І це, на мою думку, обов’язок кожного.
«ХВ»: На сьогодні профіцит обласного бюджету складає 39 млн? Як думаєте, про що це свідчить?
 
Олександр Шумей: Як правило бюджети районів, бюджети області завжди у більшій мірі формували бюджетники. А обласний тим більше, тому що податок із доходів фізичних осіб, 18 %, іде до обласного бюджету. А тому збільшення цієї суми пов’язано із елементарним підвищенням мінімальної заробітної плати, тобто тут не треба будувати ілюзій, що щось таке надзвичайне відбулось. По показникам, де дійсно обласна рада має резерви наповнення, ще не відбулось стрімких і якісних змін, наприклад, оренда водних об’єктів. Це і є якраз стаття надходжень до обласного бюджету. Чи скажімо використання надр. Це повноваження обласної ради: і якщо вона створює прозорі умови, то заходять підприємства, які добувають надра відкрито, створюючи робочі місця. Опосередковано ми отримуємо збільшення надходжень до обласного бюджету.
 
Можливо також відіграє роль дещо новий підхід по узбережжю, коли він направлений на легалізацію робочих місць, а не на перерозподіл земельних ділянок. Якісь окремі спалахи в окремих напрямках дійсно є. Але знову ж таки, це носить сезонний характер, і за результатами року ми вже можемо такого перевиконання не мати. 
 
«ХВ»: Якщо ж говорити про розподіл профіциту, то для Вас, у першу чергу, фінансування яких сфер стає пріоритетним?
 
Олександр Шумей: У порівнянні з місцевими обласний бюджет формується дещо по іншому: не має основних надходжень, податку на землю, акцизних зборів у тій частині, в якій вони розподіляються. Йде тільки розщеплення з податків фізичних осіб, тому суми коштів, які надходять до обласного бюджету на порядок менше від інших бюджетів, але при цьому обласний бюджет отримує субвенції та дотації на соціальну галузь і медицину. Тому скоріше обласний бюджет продовжує працювати у той же спосіб, як і раніше, – латаємо дірки. По ходу виникнення проблем, намагаємося їх вирішувати. Якщо, навіть, взяти перевиконання бюджету за це півріччя, то у нас практично не виконана, не забезпечена, одна із статей – фінансування ПТУ. Ми бачимо, що окрема робоча група працює щодо зміни підходів у цій галузі, але це не вирішує проблеми.
 
Якщо говорити про пріоритети, то ми, наприклад, плануємо виділити 6 млн на добудово місцевої дороги у Бериславському районі. Але, знову ж таки, для того, щоб кошти збалансовано розподіляти, то треба з’ясувати, куди вони потрібні.
 
На початку депутатської діяльності мене збурила Програма створення позитивного іміджу Херсонської області. Там була виділена сума нереальна, приблизно 8-9 млн, але скажімо адекватних заходів не було розроблено, а був лише набір якихось загальних фраз – участь у тій чи іншій виставці. Вони не дозволяли розкрити потенціал і цілеспрямовану політику ОДА у цій сфері, тому ми частково відмовились і обмежували цю програму, але десь потім і додавали.
 
«ХВ»: Помітно, що фракція БПП, що абсолютно є зрозумілим та очікуваним, лобіює питання під губернатора Гордєєва на засіданнях постійних комісій. До чого таке лобі може призвести? Чи, можливе, це просто суб’єктивне судження.
 
Олександр Шумей: З огляду на те, що розглядають. Кожен депутат від своєї активності може зупинити те чи інше питання, якщо у якомусь моменті не погоджується. Ви ж бачили тільки засідання комісії, але є також діалоги після засідань, засідання фракцій, президія обласної ради. Інколи голосування членів комісії не означає, що фракція підтримає це рішення на сесії. Комісія дозволяє лише прослідкувати питання в певному напрямі, а також дає висновки та рекомендації. Тому на комісіях в тій чи іншій мірі слідкуємо за позицією один одного.
 
Ось, наприклад, питання щодо Програми інформаційного висвітлення Херсонської області, яка прийнята на 2015-2016 рік. Увага до неї у мене виникла під час виборів, коли Андрій Станіславович Путілов, напевно, дещо зловживав ефірним часом на телеканалі «Скіфія». Ну і взагалі інформаційне середовище області було перенасичене, тоді я звернув увагу на цю програму, почав вникати та розбиратися, на що витрачаються кошти. На початку ми виділили мільйон на цю програму, що було менше ніж минулого року та менше ніж у програмі, але потім ми, як обласна рада, у березні місяці прийняли зміни та трохи збільшили фінансування, цього року це 1 млн 600 тисяч. Це ще до початку виборчого процесу і було мотивування, що це 25 років Незалежності і це певним чином має бути висвітлено та представлено в області, але в той час, коли йшли вибори, я зрозумів, що це елемент політичної корупції влади, яка, скажімо, зловживає наданими їй повноваженнями щодо висвітлення діяльності.
 
«ХВ»: Дуже цікава Ваша думка щодо інформаційної політики в області. Які Ваші позиції щодо висвітлення у ЗМІ діяльності органів місцевої влади та регіональних подій?
 
Олександр Шумей: У нас не має спадковості у цих речах. Те, що робили 10 чи 15 років, виявляється нікому не потрібне. Ми або робимо паперову макулатуру або ефірну низькоякісну продукцію, а потім при зміни владі воно не використовується. Це дійсно ненормально та це треба переглядати.
 
 
Щодо громадського телебачення… Я не фахівець із цього напрямку, а тому, якщо експертне середовище сформує свою чітку позицію, я готовий її лобіювати та «просовувати» в обласний бюджет. Але наразі в Україні пішов процес роздержавлення ЗМІ і це стосується районних газет у першу чергу. Є перехідний певний період, але так чи інакше не буде державних газет, засновниками яких є, наприклад, ОДА чи органи місцевого самоврядування. Те саме розпочалося із телебаченням, тобто регіональні ТРК також починають входити у цей процес і вони мають стати громадськими, суспільними.
 
До речі, тут Скіфія наша має унікальні можливості. Це одна із небагатьох регіональних ТРК, що має окремий канал мовлення, наскільки я знаю.
 
І якщо говорити про інформаційну безпеку, то давайте створювати потужний регіональний канал, посилювати його вплив на Крим. І це буде нормальний розвиток. Я не думаю, що цікаво комусь дивитись Скіфію, яка розповідає та показує сюжет про успіхи команди Андрія Станіславовича, який вже по 150 раз усі бачили та прочитали в усіх газетах. Хочеться, щоб канал ставав живий і щоб громадськість мала вплив на нього. І, відповідно, я розумію, що це потребує виділення коштів.
 
«ХВ»: На позачерговій сесії облради мають розглядатись питання про розподіл профіциту у обласному бюджеті (він складає 39 млн) та звіт глави облради Андрія Путілова. Чи можна говорити про якісь здобутки Путілова? І наскільки довго він може всидіти у своєму кріслі з огляду на його поразку на виборах у ВР?
 
Олександр Шумей: Андрію Станіславовичу дійсно не вдалося багато речей і про це треба чесно говорити. Йому не вдалося об’єднати навколо себе депутатів. Він не створив передумови для прозорого і якісного розгляду питань в обласній раді. Елементарні речі, жонглювання регламентом, вони теж депутатів збурюють. Із таких дрібничок і склався образ голови обласної ради. Думаю, що у багатьох ставлення до Путілова також було визначено і його участю у виборах у ВР. Ми бачили такі речі, які мене, як депутата, обурювали… і не тільки мене.Наприклад, історія із кріслом донорським…ну це безграмотно, елементарно. Потім біл-борди із дорогами. Мені просто шкода тих коштів, які витрачали бюджети органів місцевого самоврядування по 183 округу. Я навіть хотів порахувати та підсумувати, скільки коштів на це було витрачено.
 
У нас, наприклад, крім такої форми роботи обласної ради, як комісії та сесії, Апарат також часто виконує свої функції через розпорядження голови обласної ради. А якщо Ви зайдете на сайт облради, то там два останніх розпорядження  про скликання сесії та про відзначення педагогів почесними грамотами. Це ще кінець травня. І якщо ці розпорядження проаналізувати, то там усі педагоги Білозерського району. А інших, що немає чи що? І це дещо дивує. Якщо проаналізувати видатки тих же сільських або районних рад, то дуже багато коштів йшло на грамоти, рамки, поліграфію. Це ненормальний підхід.
 
Так само обласна рада. Якщо взяти кінець травня, то знайдемо два платежі на широкоформатний друк майже на 60 тисяч гривень. Ці речі, як раз не красять Андрія Станіславовича, тому закономірно, що у депутатів виникло бажання послухати звіт. І ви не накаляйте ситуацію, бо йде закономірний процес.
 
А якщо чисто по-людськи, то я, чесно кажучи, не розумію, навіщо Путілову ця посада, із тими підходами, які він використовує. Він не бідна людина і таке враження, що йому це важно і він від цього заморився, то хай собі пише заяву та йде у відставку, а депутати із свого середовища виберуть. Але поки ми хочемо почути його звіт. 
 
«ХВ»: Серед ідей, які Ви відстоюєте, – фінансування та збереження спортивних шкіл, прозорість дій депутатів та прийнятих ними рішень, відслідковування корупційних схем та надходжень на рахунки КП чи держустанов. Чи можна вже говорити про якісь результати Вашої «боротьби», як члена позафракційної групи «Антикорупція»?
 
Олександр Шумей: Я реально із корупцією не можу боротися, тому що у мене не має таких повноважень. У державі є чотири таких органи, які можуть здійснювати боротьбу із корупцією, приймати якісь рішення. Моє завдання – зменшити корупційні ризики, тобто я, як депутат, звертаю увагу власне на ці непевні моменти і далі пропоную із цим щось робити або доводити, що цього ризику не існує. Але я, як і кожна людина, можу звернутися до правоохоронних органів. А далі вже маємо, те що маємо. Тому це нормально і тут нічого особливого я не бачу. А завдання депутатської групи «Антикорупція» – це зменшення корупційних ризиків, наприклад, щодо питань обласного бюджету.
 
Правоохоронні органи реагують, можливо воно дещо невідкрито. От включився я у питання спортивних шкіл, але знову ж таки, здавалося, що основне питання пов’язане із ними, це земельна ділянка, на яких вона розташована. Ми ж відбили це питання – відбили. Людина, яка була звільнена незаконно, поновлена, відмінені розпорядження. Але починалося лише з того, щоб скасувати розпорядження голови ОДА. Процеси, які ми запускаємо, вони уже дозволяють на місцях якимось чином співпрацювати та показувати, що прийняті рішення, якщо вони неправильні, можуть бути відмінені. А це реальний вплив на місцеву політику.
 
Зараз мене почало непокоїти питання щодо організації конкурсу перевезень у Херсонській області. Я це питання обов’язково озвучу на сесії, тому що конкурс не прозоро відбувся та інші питання, пов’язані із складовими цього конкурсу, містять корупційні ризики. Я буду виступати із цього питання на сесії обласної ради.
 
Також мене непокоять факти рейдерства на території Херсонської області. Не існує певної системної взаємодії між поліцією, прокуратурою та ОДА, якщо такі факти виникають. Але з іншого боку, коли у ЗМІ з’являється інформація про якість дзвінки зі сторони голови ОДА, то це непокоїть. Наприклад, із цього питання я б також хотів виступити та готуюсь до його висвітлення на наступній сесії.
 
«ХВ»: Наразі в обласній раді прослідковується аномальна коаліція між БПП та Опозиційним блоком. Як би Ви могли прокоментувати таку думку?
 
Олександр Шумей: Не можу сказати…Ну що отримав Опозиційний блок – посаду голови бюджетної комісії. Щодо Василя Вікторовича, то я не відчуваю там лобіювань якихось власних інтересів чи інтересів власної політичної сили.
 
З іншого боку, дійсно, Андрій Станіславович якось своєрідно сформував виконавчий апарат ради, а тому можуть складатися враження про домовленості з певними політичними силами. Ну, наприклад, кількість заступників, яка не відповідає законодавству. У інших областях – це голова і два заступника. З іншого боку є можливість, коли голова бюджетної комісії може бути включений до апарату обласної ради і його робота може бути оплачена, але я маю сумнів, що Фєдін перейде на оплачувану посаду голови комісії.   
 
Але безпосередньо беручи участь у засіданнях комісії я цього не відчув і тому, випереджуючи Ваше наступне питання, я не думаю, що на сьогодні стоїть мова про те, що головою обласної ради може стати представник Опозиційного блоку. Принаймні математика обласної ради говорить про не зовсім такі висновки.
 
«ХВ»: І на останок, розкажіть про пріоритетні напрямки у Вашій роботі, як депутата обласної ради.
 
Олександр Шумей: Обласна рада – це одна із таких ділянок, що може в роботу цих органів (ред. – органи ДФС, митниці, прокуратури, ОДА) принести певну горизонталь. І спроби вже є, наприклад, Микола Ставицький займається проблемою браконьєрства, інші депутати переймаються ще чимось, тобто сьогодні це нормальний процес.   
 
А створення такої горизонталі дасть можливість зрозуміти, що в області є платформа для взаємодії вертикальних органів влади. А у межах цієї платформи формуються питання та завдання. Можливо це комусь не подобається, але я прихильник того, щоб обласна рада не була спокійною і так, як це зручно, а дійсно ставила питання і влада на них давала відповідь.
 
Моє перше завдання першого року – це у межах бюджетних видатків розібратися із балансом повноважень адміністрації та повноважень обласної ради. Змусити ОДА готувати якісні документи і цей процес іде. Можна сказати, що рівень підготовки окремих документів до комісій зріс.
У мене вже склалася така звичка, дивитися розпорядження голови ОДА, тому що це основні документи, які дозволяють побачити, які будуть бюджетні зміни пропонуватися.
 
А те, що стосується, власне мене, то це патріотичне виховання, питання інформаційної політики, але вже більш прозоро, питання громадянського суспільства. Хочеться, щоб в області був постійний діалог: не лише влада, депутати, виборці. А, щоб з’явилося ще громадянське суспільство, яке чують депутати і влада. Громадянське суспільство має формувати суспільну думку, в тому числі й виборців. І брати участь у процесах, які відбуваються. І зводити усі події в області до того, що влада зобов’язана, а депутати повинні, теж неправильно.
 
Депутат має акцентувати увагу, бо увага із його боку викликає реакцію суспільства, посилюючи його вплив на ті чи інші процеси. Це складний механізм і хочеться, щоб у нашій області він запрацював.
 
 
Спілкувалась Юлія Соломахіна
скачать dle 10.5 отдых на озере Яровое

0 комментариев

Ваше имя: *
Ваш e-mail: *

Подписаться на комментарии

Вопрос: Кто одержал победу на Евровидении 2016?
Ответ: